IT-support, stöd och utbildning

IT-support

Kontakta oss

De allra flesta företag och föreningar har i dagsläget någon form av intern IT-kompetens, men det finns en hel del scenarion där det ändå lönar sig att fråga en IT-konsult. Vi på Kopparköket har i många år tillhandahållit IT-support och utbildningar, därutöver har vi även i många fall agerat ombud för våra kunder.

Många gånger kan vi hjälpa er på distans via telefon eller via fjärrstyrningsmjukvara, och i Skåneregionen kan vi dessutom också träffas personligen.

Onlineverktyg

Det finns en uppsjö av onlineverktyg som är gratis eller som finns som prenumerationstjänster – allt från molnlagring och videokonferensappar till anslagstavlor och medlemsregister med mera. Många av dessa verktyg är skapade för att göra det dagliga livet enklare för organisationen. Vad man däremot kanske inte alltid tänker på är att det också ställer krav på att man dels vet hur man ska använda verktyget, men också att man måste ha gemensamma rutiner kring användningen inom organisationen.  

Vi på Kopparköket kan utbilda er i hur ni ska använda ett verktyg, och vi kan även hjälpa er med att fastställa rutiner kring användandet.  

Nedan finns en lista på vilka verktyg vi kan erbjuda IT-support för och utbildning i:

Arbetsflöden

Microsoft Teams

Slack

Trello

Hemsidor

Elementor

WordPress

WooCommerce

Molnlagring

Onedrive 

Drive

Dropbox

Videokonferens

Skype

Zoom

Kopparkökets skräddarsydda videokonferens app

Inköpsrådgivning

Håller ni på att upphandla ett nytt IT-system eller anlita utvecklare? I så fall kan vi hjälpa till med allt från planering och kravspecifikationsframställning till förhandling med leverantören. Vi kan även bistå med hjälp att identifiera möjliga risker, samt lyfta fram fördelar och nackdelar med olika alternativ. 

Genom åren har vi sparat våra kunder åtskilliga kronor genom att hjälpa dem att hitta de smartaste möjliga lösningarna för just dem.

Relaterade artiklar